Yleiset käyttö- ja toimitusehdot
Yleistä
Gentlemanni Oy, y-tunnus: 3293519–3, osoite: Antinkatu 18, 28100 PORI, puhelinnumero: +358447661830, sähköposti: aura.nummelin@gentlemanni.fi;
Myymme tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot koskevat tuotteiden tilausta verkkokaupassamme, sekä vastaavia muita toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.8.2022 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan aina hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvolisäveron. Arvonlisäverolliset hinnat ilmenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimitusalue ja toimituskulut
Verkkokaupan tuotteiden toimitusalue on Suomi.
Normaali toimitus 5,95€, yli 100€ tilauksissa toimitus on veloituksetta (ei Ahvenanmaalle).
Pikatoimitus 8,95€, arkisin ennen klo 14:00 tilatut tuotteet toimitetaan perille seuraavan arkipäivään mennessä. Viikonloppuna tilatut tuotteet ovat perillä tiistaina. Tämä toimitustapa on loma-aikoina pois käytöstä.
Kirjeposti lahjakorteille 3,95€
Toimitus Ahvenanmaalle 30€, toimitus kahden viikon sisällä tilauksesta. Ahvenanmaalta tilatut tuotteet tullataan, josta johtuu korkeampi hinta.
Nouto showroomilta veloituksetta aukioloaikojen puitteissa.
Näet tilauksestasi mahdollisesti veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä tuotteita ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Sinun tulee ymmärtää, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Sinulla on kuitenkin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ja oikeus reklamoida virheellistä tuotetta tai toimitusta.
Uutiskirjeet rekisteröityneille asiakkaille
Rekisteröitymällä kauppaamme hyväksyt uutiskirjeiden lähetyksen, tilauksen voi kuitenkin peruuttaa koska tahansa uutiskirjeen lopusta löytyvästä painikkeesta.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Lahjakortit
Lahjakortin ostaminen
UUTTA! Gentlemannin lahjakortteja voi nyt ostaa sekä verkkokaupasta, että Gentlemannin Showroomista osoitteesta Antinkatu 18, 28100 Pori. Lahjakortteja voi ostaa fyysisenä sekä verkkokaupasta, että showroomista. Digitaalisia, sähköpostilla ostettavia PDF-lahjakortteja saa tilattua verkkokaupastamme. Digitaaliset lahjakortit toimitetaan sähköpostiin 1vrk sisällä tilauksesta.
Lahjakortin summa
Showroomissa lahjakortille saa valittua vapaavalintaisen summan (min. 10€), verkkokaupassa on tarjolla eri summia 50€ ja 500€ välillä.
Lahjakortin voimassaoloaika
Lahjakortti on voimassa vuoden ostopäivästä.
Lahjakortin lunastaminen
Lahjakortit toimivat koodeilla, jotka oikeuttavat tietynsuuruiseen alennukseen tilauksen summasta, lahjakortin voi lunastaa gentlemanni.fi verkkokaupassa tai Gentlemannin Showroomissa osoitteessa Antinkatu 18, 28100 Pori.
Verkkokaupassa:
Voit käyttää lahjakorttisi suoraan tilauksen yhteydessä. Syötä lahjakortin takapuolelta löytyvä numeroista koostuva koodi ostoskorin kohtaan ”Anna kuponkikoodi” ja paina ”Lunasta”.
Showroomissa:
Voit käyttää lahjakorttisi kassalla oston yhteydessä. Lahjakortin summa vähennetään ostosten loppusummasta.
Lahjakortin ehdot ja rajoitukset
Yhtä tilausta kohden voidaan lunastaa vain yksi lahjakortti verkkokaupassa, koska järjestelmä eivät salli useamman kuponkikoodin käyttöä yhteen tilaukseen. Tämä tarkoittaa myös, ettei lahjakortin käytön yhteydessä voi lunastaa mitään muita alennuskoodeja. Valmiiksi alennettuja tuotteita voi tietenkin ostaa lahjakortilla. Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa rahaksi. Useita lahjakortteja ei voi yhdistää. Lahjakortti olisi hyvä käyttää yhdellä kertaa, koska koodit ovat kertakäytöisiä. Jos kortille on kuitenkin jäämässä yli 10€ ostosten jälkeen, luomme manuaalisesti uuden koodin jäjelle jäävälle summalle, alkuperäisen kortin käyttöajan mukaan. Kadonnutta tai varastettua korttia ei korvata.
Lahjakortti toimittamattoman tilauksen yhteydessä
Jos jostain syystä emme pysty toimittamaan tuotetta tai tilausta, jonka maksamiseen olet käyttänyt lahjakortin, sinulle luodaan korvaava lahjakortti samalle summalle ja tilaukseen käytetyt rahat palautetaan normaaliin tapaan.
Lahjakortti palautuksen yhteydessä
Jos palautat tuotteita tilauksesta, jonka maksamiseen olet käyttänyt lahjakortin, luomme sinulle uuden lahjakortin palautuksen summalle.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten tilaus vaatii toimivan sähköpostiosoitteen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen n. 1–4 arkipäivää (voi vaihdella kiireisinä aikoina, toimitusajat eivät koske Ahvenanmaata).
Peruuttaminen
Kuluttajana sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi peruuttamislomakkeellamme, alla olevaan sähköpostiimme tai postiosoitteeseemme, puhelimitse tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.
Peruuttamissoikeus koskee verkkokaupastamme tilattuja tuotteita ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.
Jos kauppa peruutetaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa saapuneesta palautuksesta.
Palautusosoite:
Gentlemanni Oy
Antinkatu 18, 28100, Pori
Palautustavat
Ilmoita palautuksesta aina sähköpostilla osoitteeseen info@gentlemanni.fi. Kerro tilausnumero, sekä palautettavat/vaihdettavat tuotteet ja mahdollinen korvaava tuote. Ilmoitus palautuksesta tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
Lähetämme seuraavana arkipäivänä asiakkaalle Helposti-koodin, joka lisätään lähettäjän yhteystietojen lisäksi paketin mukana tulleeseen osoitekorttiin. Pakkaa palautettavat, käyttämättömät tuotteet siististi ja liimaa osoitetarra paketin päälle (peitä vanha osoitetarra). Voit käyttää alkuperäistä pussia (toinen tarrapinta palautusta varten) tai laittaa tuotteet johonkin muuhun siistiin pakettiin. Palauta paketti lähimpään Postin toimipisteeseen. Voit myös palauttaa tuotteet suoraan Antinkadun showroomiin.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa saapuneesta palautuksesta. Palautusmaksu on 6,95€/lähetys, ensimmäinen vaihto on veloituksetta. Erikoistoimituksista syntyneitä kustannuksia emme palauta asiakkaalle (Pikatoimitus/Ahvenanmaa). Jos olet tilannut laskulla/osamaksulla, Klarna ilmoittaa sinulle, kun lasku on päivitetty. Lasku päivittyy myös Klarnan puhelinsovellukseen. Jos epäilet palautuksen viivästyvän, ilmoita Klarnalle palautuksesta niin lasku laitetaan taukotilaan.
Palautusosoite:
Gentlemanni Oy
Antinkatu 18, 28100, Pori
Vaihto
Tapa 1 ei rahakäsittelyä (SUOSITELTU): Tee palautus aiemman, ”Palautustavat”, kohdan mukaan ja odota kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen, jonka jälkeen lähetämme uuden tilalle. Tällä tavalla et joudu maksamaan uutta tilausta ja odottelemaan aiemman rahapalautusta. Jos vaihdettavaa kokoa ei löydy varastosta, sovitaan asiasta erikseen sähköpostitse.
Tapa 2 nopea toimitus: Tee palautus aiemman, ”Palautustavat”, kohdan mukaan ja tee sen jälkeen normaaliin tapaan uusi tilaus, näin saat mahdollisimman nopeasti uuden tuotteen tilalle, mutta joudut odottamaan rahapalautusta alkuperäisestä tilauksesta, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen ja Klarna on käsitellyt rahapalautuksen.
Noutamaton tilaus
Asiakas huolehtii, että tilattu paketti noudetaan Postin vaatimassa ajassa toimipisteestä/pakettiautomaatista. Jos tilaus jää noutamatta, paketti palautuu automaattisesti liikkeellemme ja tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäisen maksutavan mukaan. Veloitamme 15€ noutamatta jääneestä tilauksesta. Kulut vähennetään hyvityksen yhteydessä. Noutamatta jäänyttä pakettia ei toimiteta enää asiakkaalle, vaan asiakkaan on tehtävä uusi tilaus palautuksen rekisteröinnin jälkeen.
Peruuttamislomake / Palautuslomake
Linkki vapaamuotoiseen lomakkeeseen
Lähetyksen tarkistus ja virhe
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on muutoin virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua.
Reklamaatio
Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. Jos huomaat tuotteessa virheen, on sinulla mahdollisuus reklamoida kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta reklamoimalla virheestä kirjallisesti tai puhelimitse alla olevia yhteystietoja käyttäen.
Yhteystiedot:
info@gentlemanni.fi (vastaamme arkisin 9-18)
+358 44 766 1830 (ti-pe 11-17, la 11-15 myymälän aukiollessa)
Asiakaspalvelu
Autamme sinua kaikissa tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse:
info@gentlemanni.fi (vastaamme arkisin 9-18)
Puh: +358 44 766 1830 (ti-pe 11-17, la 11-15 myymälän aukiollessa)
Vastuunrajoitus
Gentlemanni Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).