Yleiset käyttö- ja toimitusehdot
Yleistä
Gentlemanni Oy, y-tunnus: 3293519–3, osoite: Antinkatu 18, 28100 PORI, puhelinnumero: +358447661830, sähköposti: info@gentlemanni.fi;
Myymme tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot koskevat tuotteiden tilausta verkkokaupassamme, sekä vastaavia muita toimituksia.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.8.2022 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan aina hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvolisäveron. Arvonlisäverolliset hinnat ilmenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimitusalue ja toimituskulut
Verkkokaupan tuotteiden toimitusalue on Suomi.
Normaali toimitus n. 1-4 arkipäivää 5,95€, yli 150€ tilauksissa toimitus on veloituksetta (ei Ahvenanmaalle). Kuljetusyhtiöistä valittavissa Matkahuolto tai Posti. Jos käytät lahjakortin tuotteeseen, ostoskoriin lisätään toimituskulut summan jäädessä alle 150€.
Postin pikatoimitus 9,95€, arkisin ennen klo 12:00 tilatut tuotteet toimitetaan perille seuraavan arkipäivään mennessä. Viikonloppuna tilatut tuotteet ovat perillä tiistaina. Tämä toimitustapa on loma-aikoina/poikkeusaukioloaikoina pois käytöstä.
Postin pikkupaketti n. 1-3 arkipäivää 3,95€, pienille tilauksille, kuten lahjakorteille ja ruseteille.
Toimitus Ahvenanmaalle 30€, toimitus kahden viikon sisällä tilauksesta. Ahvenanmaalta tilatut tuotteet tullataan, josta johtuu korkeampi hinta.
Nouto showroomilta, veloituksetta aukioloaikojen puitteissa. Tarkista aina poikkeusaukioloajat Googlesta ennen lähtöä.
Näet tilauksestasi mahdollisesti veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä tuotteita ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Sinun tulee ymmärtää, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Sinulla on kuitenkin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ja oikeus reklamoida virheellistä tuotetta tai toimitusta.
Ennakkotilaus
Ennakkotilaustuotteet tilataan ja maksetaan ennakkoon. Ennakkotilaustuotteen sivulla lukee ajankohtainen toimitusaika tuotteelle. Ennakkotilaustuotteita ei koske normaalit toimitusajat vaan toimitusaika ilmoitetaan ennakkotilaustuotteen tuotesivulla. Jos kyseessä on valikoimamme ulkopuolinen erikoistilaustuote, ilmainen vaihto onnistuu vain oman valikoimamme saman hintaisiin tuotteisiin.
Uutiskirjeet rekisteröityneille asiakkaille
Rekisteröitymällä kauppaamme hyväksyt uutiskirjeiden lähetyksen, tilauksen voi kuitenkin peruuttaa koska tahansa uutiskirjeen lopusta löytyvästä painikkeesta.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Lahjakortit
Lahjakortin ostaminen
Gentlemannin lahjakortteja voi nyt ostaa sekä verkkokaupasta, että Gentlemannin Showroomista osoitteesta Antinkatu 18, 28100 Pori. Lahjakortteja voi ostaa fyysisenä sekä verkkokaupasta, että showroomista. Digitaalisia, sähköpostilla ostettavia PDF-lahjakortteja saa tilattua verkkokaupastamme. Digitaaliset lahjakortit toimitetaan sähköpostiin 1vrk sisällä tilauksesta (poikkeuksena pyhät ja loma-ajat). PDF-lahjakortit eivät ole saatavilla yrittäjän lomien aikana.
Lahjakortin summa
Showroomissa lahjakortille saa valittua vapaavalintaisen summan (min. 10€), verkkokaupassa on tarjolla eri summia 50€ ja 500€ välillä.
Lahjakortin voimassaoloaika
Lahjakortti on voimassa vuoden ostopäivästä.
Lahjakortin lunastaminen
Lahjakortit toimivat koodeilla, jotka oikeuttavat tietynsuuruiseen alennukseen tilauksen summasta. Lahjakortit toimivat tuotteisiin, eivät toimituskuluihin. lahjakortin voi lunastaa gentlemanni.fi verkkokaupassa tai Gentlemannin Showroomissa osoitteessa Antinkatu 18, 28100 Pori.
Verkkokaupassa:
Voit käyttää lahjakorttisi suoraan tilauksen yhteydessä. Syötä lahjakortin takapuolelta löytyvä numeroista koostuva koodi ostoskorin kohtaan ”Anna kuponkikoodi” ja paina ”Lunasta”. Lahjakortti ei toimi toimituskuluihin. Ole tarkka isojen ja pienten kirjainten kanssa lahjakorttia lunastaessa.
Showroomissa:
Voit käyttää lahjakorttisi kassalla oston yhteydessä. Lahjakortin summa vähennetään ostosten loppusummasta.
Lahjakortin ehdot ja rajoitukset
Yhtä tilausta kohden voidaan lunastaa vain yksi lahjakortti verkkokaupassa, koska järjestelmä eivät salli useamman kuponkikoodin käyttöä yhteen tilaukseen. Tämä tarkoittaa myös, ettei lahjakortin käytön yhteydessä voi lunastaa mitään muita alennuskoodeja. Valmiiksi alennettuja tuotteita voi tietenkin ostaa lahjakortilla. Lahjakortti ei toimi toimituskuluihin. Lahjakorttia ei voi palauttaa tai vaihtaa rahaksi. Useita lahjakortteja ei voi yhdistää. Lahjakortti olisi hyvä käyttää yhdellä kertaa, koska koodit ovat kertakäytöisiä. Jos kortille on kuitenkin jäämässä yli 10€ ostosten jälkeen, luomme manuaalisesti uuden koodin jäjelle jäävälle summalle, alkuperäisen kortin käyttöajan mukaan. Kadonnutta tai varastettua korttia ei korvata.
Lahjakortti toimittamattoman tilauksen yhteydessä
Jos jostain syystä emme pysty toimittamaan tuotetta tai tilausta, jonka maksamiseen olet käyttänyt lahjakortin, sinulle luodaan korvaava lahjakortti samalle summalle ja tilaukseen käytetyt rahat palautetaan normaaliin tapaan.
Lahjakortti palautuksen yhteydessä
Jos palautat tuotteita tilauksesta, jonka maksamiseen olet käyttänyt lahjakortin, luomme sinulle uuden lahjakortin palautuksen summalle.
Alennuskoodit
Alennuskoodi tulee käyttää alennuksessa mainitussa ajassa. Alennuskoodeja ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin tai alennuksiin. Alennuskoodeja ei voi käyttää lahjakortin ostoon, eikä alennuskoodeja voi käyttää kun maksutapana on lahjakortti. Alennuskoodit toimivat vain tuotteisiin, eivät toimituskuluihin.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten tilaus vaatii toimivan sähköpostiosoitteen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen n. 1–4 arkipäivää (toimitusaika voi vaihdella kiireisinä aikoina ja kuljetusyhtiön toimesta, toimitusajat eivät koske Ahvenanmaata). Lomien ja pyhien aikaan on useimmiten poikkeavat toimitusajat. Ennakkotilauksia ei koske normaalit toimitusajat.
Peruuttaminen
Kuluttajana sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi peruuttamislomakkeellamme, alla olevaan sähköpostiimme tai postiosoitteeseemme, puhelimitse tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.
Peruuttamissoikeus koskee verkkokaupastamme tilattuja tuotteita ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.
Jos kauppa peruutetaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa saapuneesta palautuksesta.
Palautusosoite:
Gentlemanni Oy
Antinkatu 18, 28100, Pori
Palautusaika ja palautusehdot
Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä. Palautusoikeus ei koske lahjakortteja. Palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä ja mahdollisten tuotelappujen paikallaan. Varmista ettei palautettavissa tuotteissa ole lemmikin karvoja tai hajusteita. Emme ota vastaan käytettyjä tai asiakkaan toimesta vaurioituneita tuotteita. Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden tuotteen tai palautamme tilauksen summan asiakkaalle. Emme kuitenkaan vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista muusta vahingoista asiakkaalle.
Palautustavat
- Ilmoita palautuksesta aina sähköpostilla osoitteeseen info@gentlemanni.fi. Kerro tilausnumero, sekä palautettavat/vaihdettavat tuotteet ja mahdollinen korvaava tuote. Ilmoitus palautuksesta tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostilla aina ennen tilauksen palauttamista Postiin, sinun ei tarvitse kuitenkaan odottaa vahvistustamme.
- Pakkaa palautettavat, käyttämättömät tuotteet siististi. Voit käyttää alkuperäistä pakkauspussia (toinen tarrapinta palautusta varten) tai laittaa tuotteet johonkin muuhun siistiin pakettiin.
- Sulje pakkauspussi huolella ja laita tilauksen mukana tullut asiakaspalautustarra entisen osoitetarran päälle. Osoitetarrassa on sopimustunnuksemme, joka toimii palautuskoodina.
- Palauta paketti lähimpään Postin toimipisteeseen (myös Matkahuollon paketit) tai liikkeeseemme Porissa. Showroomille palauttaessa varmista aukiolo Googlesta: Gentlemanni Oy. Ota aina kuitti palautuksesta, kun palautat tilauksen Postiin.
- Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautuksen saapumisesta meille Poriin. Jos olet tilannut laskulla/osamaksulla, Klarna ilmoittaa sinulle, kun lasku on päivitetty. Lasku päivittyy myös Klarnan puhelinsovellukseen. Voit myös ilmoittaa Klarnalle palautuksesta niin lasku laitetaan taukotilaan. Maksuun liittyvissä asioissa ota yhteys aina valitsemasi maksunvälittäjän asiakaspalveluun.
Palautusmaksu
Palautusmaksumme on 6,95 € per lähetys. Ensimmäinen vaihto on veloituksetta, seuraavasta perimme palautuskulut. Erikoistoimituksista syntyneitä kustannuksia emme palauta asiakkaalle. Emme palauta alennuksia tai alennuskoodeja asiakkaalle.
Vaihto
Ensimmäinen vaihto on sinulle maksuton. Tee palautusilmoitus ohjeiden mukaisesti ja sovi kanssamme vaihdosta info@gentlemanni.fi. Odota kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen, jonka jälkeen lähetämme uuden tilalle. Jos vaihdettavaa kokoa/tuotetta ei löydy varastosta, sovitaan asiasta sähköpostitse. Erikoistilausten vaihto onnistuu vain oman valikoimamme tuotteisiin.
Jos vaihdettava tuote on eri hintainen kuin tuote alkuperäisessä tilauksessa, tee normaaliin tapaan uusi tilaus verkkokaupastamme ja palauta alkuperäinen tuote yltä löytyvien ohjeiden mukaisesti. Jos tilaat korvaavan tuotteen alkuperäisen tilalle, emme peri palautuskuluja.
Erikoistilaustuote
Jos tuote/koko on tilattu sinulle erikoistilauksena, vaihto onnistuu vain oman valikoimamme tuotteeseen. Palautuksesta perimme normaalin palautuskulumme 6,95 €.
Palautusosoite
Gentlemanni Oy, Antinkatu 18 lt.1, 28100 Pori, Suomi.
Lähetyksen tarkistus ja virhe
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on muutoin virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua.
Noutamaton tilaus
Asiakas huolehtii, että tilattu paketti noudetaan Postin vaatimassa ajassa toimipisteestä/pakettiautomaatista. Jos tilaus jää noutamatta, paketti palautuu automaattisesti liikkeellemme ja tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäisen maksutavan mukaan. Veloitamme 15€ noutamatta jääneestä tilauksesta. Kulut vähennetään hyvityksen yhteydessä. Noutamatta jäänyttä pakettia ei toimiteta enää asiakkaalle, vaan asiakkaan on tehtävä uusi tilaus palautuksen rekisteröinnin jälkeen.
Tuotteen huolto / pesu
Asiakkaan on noudatettava tuotteen pesulapusta löytyviä pesu/käyttöohjeita. Osaa tuotteista ei saa esim. silittää tai pestä pesukoneessa. Jos tuotteen huollosta/pesusta tulee kysyttävää, ota yhteyttä info@gentlemanni.fi. Emme vastaa asiakkaan tekemistä pesu/käyttövirheistä.
Peruuttamislomake / Palautuslomake
Linkki vapaamuotoiseen lomakkeeseen
Reklamaatio
Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. Jos huomaat tuotteessa virheen, on sinulla mahdollisuus reklamoida kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta reklamoimalla virheestä kirjallisesti tai puhelimitse alla olevia yhteystietoja käyttäen.
Yhteystiedot:
info@gentlemanni.fi (ma-pe 9–17 ja la 9–15, pyhien ja lomien aikana tulleisiin yhteydenottoihin vastaamme seuraavana arkipäivänä)
+358 44 766 1830 (ti-pe 11-17, la 11-15 myymälän aukiollessa)
Asiakaspalvelu
Autamme sinua kaikissa tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse:
info@gentlemanni.fi (ma-pe 9–17 ja la 9–15, pyhien ja lomien aikana tulleisiin yhteydenottoihin vastaamme seuraavana arkipäivänä)
Puh: +358 44 766 1830 (ti-pe 11-17, la 11-15 myymälän aukiollessa)
Vastuunrajoitus
Gentlemanni Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).