• Nopea toimitus 1-4 arkipäivää
  • Ilmainen toimitus yli 150€ tilauksiin
  • Toimitus alk. 3,95€
  • Ilmainen vaihto
  • Klarna ja PayPal
  • Nopea toimitus 1-4 arkipäivää
  • Ilmainen toimitus yli 150€ tilauksiin
  • Toimitus alk. 3,95€
  • Ilmainen vaihto
  • Klarna ja PayPal

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät helposti vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

1. Mitä toimitus maksaa?

2. Mitä maksutapoja tarjoatte?

3. Kuinka nopeasti saan tilaamani tuotteet?

4. Voinko palauttaa verkkokaupasta ostetut tuotteet suoraan Showroomiin?

5. En saanut tilauksestani kuittia/tilausvahvistusta

6. Miten teen palautuksen?

7. Haluan tilata tuotteet rauhassa verkosta, voinko noutaa ne showroomista?

8. Haluan peruuttaa tilaukseni/muuttaa tilaustani

9. Sain väärän/viallisen tuotteen/tilauksestani puuttui tuote. Mitä teen?

10. Mitä palauttaminen maksaa minulle?

11. Haluan muuttaa laskun eräpäivää tai muuttaa laskutussopimusta Klarnan kanssa, mitä teen?

12. Onko kaikilla tuotteilla palautus- ja vaihto-oikeus?

13. Tilaukseni tuotteiden palautusaika on mennyt umpeen, voinko silti palauttaa tuotteita tilauksestani?

14. Onko verkkokaupassa eri valikoima / hinnat kuin showroomissa?

15. Missä Gentlemannin yritys sijaitsee?

16. Miten ja milloin meidät tavoittaa?

17. En pääse aukioloaikojen puitteissa showroomille, mitä teen?

18. Lahjakortti/alennuskoodi ei toimi verkkokaupassa, mitä teen?

19. Mihin tuotteisiin lahjakorttia voi käyttää?

20. Vuokraatteko/lainaatteko vaatteita?

1. Mitä toimitus maksaa?

Normaali toimitus n. 1-4 arkipäivää 5,95€, yli 150€ tilauksissa toimitus on veloituksetta (ei Ahvenanmaalle). Kuljetusyhtiöistä valittavissa Matkahuolto tai Posti. Jos käytät lahjakortin tuotteeseen, ostoskoriin lisätään toimituskulut summan jäädessä alle 150€.

Postin pikatoimitus 9,95€, arkisin ennen klo 12:00 tilatut tuotteet toimitetaan perille seuraavan arkipäivään mennessä. Viikonloppuna tilatut tuotteet ovat perillä tiistaina. Tämä toimitustapa on loma-aikoina/poikkeusaukioloaikoina pois käytöstä.

Postin pikkupaketti n. 1-3 arkipäivää 3,95€, pienille tilauksille, kuten lahjakorteille ja ruseteille.

Toimitus Ahvenanmaalle 30€, toimitus kahden viikon sisällä tilauksesta. Ahvenanmaalta tilatut tuotteet tullataan, josta johtuu korkeampi hinta.

Nouto showroomilta, veloituksetta aukioloaikojen puitteissa. Tarkista aina poikkeusaukioloajat Googlesta ennen lähtöä.

2. Mitä maksutapoja tarjoatte?

Klarna Checkout

  • Korttimaksu
  • Verkkopankkimaksu
  • Lasku
  • Osamaksu

PayPal

PayPal Checkoutin kautta pääset suoraan ostoskorista maksamaan tilauksena kirjautumalla sisään PayPal-tunnuksillasi. Voit myös edetä normaaliin tapaan kassalle, valita maksutavaksi PayPalin ja maksaa tilauksen vahvistuksen jälkeen ostoksesi PayPalin kautta.

3. Kuinka nopeasti saan tilaamani tuotteet?

Normaali toimitusaikamme on 1-4 arkipäivää (ei koske Ahvenanmaata), tilaukset lähetetään yleensä heti tilauksesta seuraavana arkipäivänä. Pikatoimituksella ennen klo 12:00 arkisin tilatut tuotteet ovat perillä seuraavana arkipäivänä (ei koske Ahvenanmaata). Messut/lomat/työmatkat/sairastapaukset ym. poikkeukset saattavat aiheuttaa väliaikaisia viivästyksiä toimituksiin. Yli 1vrk toimitusviiveistä ilmoitetaan aina verkkokaupan etusivulla, Googlessa sekä sosiaalisen median kanavissa. Pikatoimitus poistetaan käytöstä poikkeusaikoina.

4. Voinko palauttaa verkkokaupasta ostetut tuotteet suoraan Showroomiin?

Kyllä voit! Rahapalautus hoituu silti aina Klarnan kautta verkkokaupassa maksetuissa tilauksissa. Klarnan rahapalautuksen maksukäsittelyssä kestää yleensä n. 2-5 arkipäivää, pisimmillään 14vrk. Palautusmaksu on 6,95€, joka vähennetään hyvityksestä.

5. En saanut tilauksestani kuittia/tilausvahvistusta

Mikäli näin tapahtuu, jossain on käynyt virhe ja tässä ovat yleisimmät vaihtoehdot:

1. Jos näet tilaamasi tuotteet vielä ostokorissa, niin todennäköisesti tilauksesi ei ole tullut meidän järjestelmäämme, vaan tilauksen vahvistusvaiheessa on tapahtunut jotain kummaa. Yritä tehdä tilaus uudestaan.

2. Olet saattanut näppäillä väärin ilmoittamasi sähköpostiosoitteen. Tämän voimme korjata helposti, jos otat meihin yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse.

3. Automaattinen tilausvahvistus -sähköposti on mennyt jostain syystä roskapostikansioon. Kannattaa siis tarkistaa myös roskapostikansio ennen yhteydenottoa.

Jos tilausvahvistusta ei löydy, niin kannattaa ottaa pikimmiten yhteyttä (info@gentlemanni.fi), jotta saadaan tilanne tarkistettua ja mahdollisesti korjattua ongelma.

6. Miten teen palautuksen?

Palautusohje vaiheittain

1. Ilmoita palautuksesta aina sähköpostilla osoitteeseen info@gentlemanni.fi. Kerro tilausnumero, sekä palautettavat/vaihdettavat tuotteet ja mahdollinen korvaava tuote. Ilmoitus palautuksesta tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostilla aina ennen tilauksen palauttamista Postiin, sinun ei tarvitse kuitenkaan odottaa vahvistustamme.

2. Pakkaa palautettavat, käyttämättömät tuotteet siististi. Voit käyttää alkuperäistä pakkauspussia (toinen tarrapinta palautusta varten) tai laittaa tuotteet johonkin muuhun siistiin pakettiin.

3. Sulje pakkauspussi huolella ja laita tilauksen mukana tullut asiakaspalautustarra entisen osoitetarran päälle. Osoitetarrassa on sopimustunnuksemme, joka toimii palautuskoodina.

4. Palauta paketti lähimpään Postin toimipisteeseen (myös Matkahuollon paketit) tai liikkeeseemme Porissa. Showroomille palauttaessa varmista aukiolo Googlesta: Gentlemanni Oy. Ota aina kuitti palautuksesta, kun palautat tilauksen Postiin.

5. Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautuksen saapumisesta meille Poriin. Jos olet tilannut laskulla/osamaksulla, Klarna ilmoittaa sinulle, kun lasku on päivitetty. Lasku päivittyy myös Klarnan puhelinsovellukseen. Voit myös ilmoittaa Klarnalle palautuksesta niin lasku laitetaan taukotilaan. Maksuun liittyvissä asioissa ota yhteys aina valitsemasi maksunvälittäjän asiakaspalveluun.

Palautusmaksu

Palautusmaksumme on 6,95 € per lähetys. Ensimmäinen vaihto on veloituksetta, seuraavasta perimme palautuskulut. Erikoistoimituksista syntyneitä kustannuksia emme palauta asiakkaalle. Emme palauta alennuksia tai alennuskoodeja asiakkaalle.

Vaihto

Tee palautusilmoitus ohjeiden mukaisesti ja sovi kanssamme vaihdosta info@gentlemanni.fi. Odota kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen, jonka jälkeen lähetämme uuden tilalle. Jos vaihdettavaa kokoa/tuotetta ei löydy varastosta, sovitaan asiasta sähköpostitse.

Jos vaihdettava tuote on eri hintainen kuin tuote alkuperäisessä tilauksessa, tee normaaliin tapaan uusi tilaus verkkokaupastamme ja palauta alkuperäinen tuote yltä löytyvien ohjeiden mukaisesti. Jos tilaat korvaavan tuotteen alkuperäisen tilalle, emme peri palautuskuluja.

7. Haluan tilata tuotteet rauhassa verkosta, voinko noutaa ne showroomista?

Tottakai! Valitset vain ”Toimitus” kohdassa vaihtoehdoksi ”Asiakasnouto”, niin voit noutaa verkkokaupassa maksetut tuotteet myymälästä veloituksetta aukioloaikojen puitteissa. Tarkasta showroomin aukiolo aina ennen lähtöä Googlesta.

8. Haluan peruuttaa tilaukseni / muuttaa tilaustani

Peruuttamisohjeet löydät https://www.gentlemanni.fi/l/withdrawal ja peruutuslomakkeen https://www.gentlemanni.fi/i/peruutuslomake.

9. Sain väärän / viallisen tuotteen / tilauksestani puuttui tuote. Mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme (info@gentlemanni.fi), niin ratkaisemme tilanteen. Jos tilauksesta jostain syystä puuttuu tuote, lähetämme mahdollisimman nopeasti puuttuvan tuotteen postissa tai hyvitämme sinulle tuotteen summan. Jos valmistajan tuotteessa on virhe, lähetä veloituksetta viallinen tuote meille takaisin niin saat uuden tuotteen / vaihtoehtoisen tuotteen mahdollisimman nopeasti tilalle, ja me reklamoimme valmistajaa.

10. Mitä palauttaminen maksaa?

Omaehtoisissa palautuksissa ja vaihdoissa palautuskulut ovat 6,95€, ensimmäinen vaihto on veloituksetta. Jos on kyse viallisen / virheellisen tuotteen palautuksesta, emme tietenkään veloita palautuskuluja.

11. Haluan muuttaa laskun eräpäivää tai muuttaa laskutussopimusta Klarnan kanssa, mitä teen?

Klarna hoitaa kaikki laskuihin ja osamaksuihin liittyvät asiat. Ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

12. Onko kaikilla tuotteilla palautus- ja vaihto-oikeus?

Kaikilla normaaleilla tuotteillamme on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Lahjakorteilla ei ole palautusoikeutta.

13. Tilaukseni tuotteiden palautusaika on mennyt umpeen, voinko silti palauttaa tuotteita tilauksestani?

Kaikilla tuotteillamme on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus (paitsi lahjakorteilla), jos palautusaikasi on juuri umpeutunut niin ota yhteys asiakaspalveluumme info@gentlemanni.fi, jokainen tilanne katsotaan tapauskohtaisesti.

Palautusaika lasketaan noutohetkestä palautusilmoituksen lähettämiseen. Vastausaikamme ei vaikuta palautusaikaasi, jos siis lähetät palautusilmoituksen esim. lomamme aikana 14vrk sisällä ostosta, palautus tietysti hyväksytään (jos tuotteet käyttämättömiä/puhtaita/ehjiä), vaikka vastaisimme sinulle vasta loman jälkeen.

Emme hyväksy usealla päivällä myöhästyneitä palautuksia niissä ilmenneiden ongelmien ja väärinkäytön vuoksi.

14. Onko verkkokaupassa eri valikoima / hinnat kuin showroomissa?

Kengänhoitotuotteita lukuunottamati verkkokaupassa ja Showroomissa on täysin sama valikoima ja hinnasto. Voit sovittaa ja ostaa kaikkia verkkokaupan tuotteita showroomissa. Showroomissa maksutapoina on pankkikortti ja Klarnan maksuvaihtoehdot, käteistä emme ota vastaan.

15. Missä Gentlemannin yritys sijaitsee?

Gentlemannin showroom ja varasto sijaitsee samassa liiketilassa Porissa, osoitteessa Antinkatu 18. Kaikki tilaukset pakataan ja lähetetään Porista. Vaatteita voi sovittaa ja ostaa suoraan showroomissa, maksutapoina on pankkikortti, mobiilimaksu ja Klarnan maksuvaihtoehdot, käteistä emme ota vastaan.

16. Miten ja milloin meidät tavoittaa?

info@gentlemanni.fi (arkisin 9–17 ja lauantaisin 9–15, pyhien ja lomien aikana tulleisiin yhteydenottoihin vastaamme seuraavana arkipäivänä)

0447661830 (myymälän aukiollessa)

Showroomin aukioloajat: (kiinni messujen/lomien aikana)

Ti-Pe: 11-17

La: 11-15

+ Sopimuksella

Puhelimitse meidät tavoittaa myymälän aukiollessa, kaikki poikkeus- ja loma-ajat päivitetään Googleen:

17. En pääse aukioloaikojen puitteissa showroomille, mitä teen?

Sovi yksityissovitus hyvissäajoin showroomille sähköpostitse info@gentlemanni.fi, suosittelemme ottamaan yhteyttä vähintään 4 vrk ennen toivottua ajankohtaa. Huomaa että palveluaikamme ovat ma-pe 9-17 ja la 9-15, muina aikoina tulleisiin yhteydeonottoihin vastaamme seuraavana arkipäivänä. Pääsääntöisesti yksityissovitukset sovitaan arkiaamuihin tai iltoihin, isommille ryhmille onnistuu myös viikonloput (hyvissäajoin sovittuna).

18. Lahjakorttini/alennuskoodini ei toimi verkkokaupassa, mitä teen?

1. Tarkasta onko lahjakortin/alennuskoodin koodissa kirjaimia ja kokeile koodia sekä isoilla että pienillä kirjaimilla. Varmista koodia näppäillessä ettei edessä tai takana ole ylimääräisiä välejä tai merkkejä.

2. Tarkasta onko koodi vanhentunut tai käytetty.

3. Myös me olemme saattaneet tehdä virheen koodia luodessa. Ota yhteyttä info@gentlemanni.fi ja kerro koodisi niin pystymme nopeasti tarkastamaan mistä vika johtuu ja tekemään korjaavat toimenpiteet. Vastaamme sähköposteihin arkisin 9-17 ja lauantaisin 9-15. Pyhien/lomien aikana tulleisiin yhteydenottoihin vastaamme seuraavana arkipäivänä.

19. Mihin tuotteisiin lahjakorttia voi käyttää?

Gentlemannin lahjakortin voi käyttää vuoden sisällä kaikkiin muihin Gentlemannilta ostettaviin tuotteisiin, paitsi lahjakortteihin ja toimituskuluihin. Gentlemannin lahjakortin voi käyttää showroomissa Porissa tai verkkokaupassamme gentlemanni.fi.

20. Vuokraatteko vaatteita?

Emme lainaa tai vuokraa vaatteita.